Aktiviteter

I Guldregn arbejder vi ud fra, at alle børn skal have en så sjov og alsidig dag som muligt, hvor læring og træning bliver leget ind i deres hverdag.

Stafetløbs mange muligheder

F.eks. kan vi lege stafetløb med de større børn, hvor de har det sjovt samtidigt med, at de får øvet deres motoriske og emotionelle elementer. Legen går ud på, at børnene sidder på en række i én ende af rummet, og i den anden er der fire forskelligfarvede spande og en bunke med sandsække i matchende farver. Børnene løber én efter én ned til spandene og smider deres sandsæk i den matchende spand, samler en ny sandsæk op fra bunken, løber tilbage til sine kammerater, som sidder og hepper på deres ven, og giver sandsækken til den næste i rækken. Sådan bliver de ved, indtil alle sandsækkene er placeret i de korrekte spande. Børnene har en fest, og de øver samtidig at løbe, heppe, vente på deres tur, får viden om farver, styrker deres samspil med de andre børn m.m.

Vores mange aktiviteter

Dette er blot én ud af utallige aktiviteter, vi laver med børnene. Alle aktiviteter bliver tilpasset det enkelte barns niveau, evner og lyst bedst muligt og således, at det samtidig er hensigtsmæssigt for hele børnegruppen. I løbet af dagen får barnet også rig mulighed for at møde andre aktiviteter såsom leg i sandkassen, spa, hygge sig med legetøj, bruge tid med forskellige sansematerialer, gynge, vippe, ligge på et tæppe og iagttage skygger, legoklodser, kuglebad, synge, danse, fodbad, lege med knitrepapir, ture ud af huset, cykle, leg på legepladsen, tage i svømmehal, lege med sæbebobler, bage, interagere med dyr, når vi er på tur mm. Det vigtigst af alt er, at vi fjoller, griner og hygger os med alt, vi laver.

Kort sagt: vores børns hverdag er fyldt med barnlige og sjove aktiviteter. Den eneste forskel fra en almen børnehaves aktiviteter er, at børnene hos os modtager ekstra støtte, pleje og omsorg.

Legetøj

Vi har masser af forskelligt legetøj til børn i alle aldre