Stuerne

Stuegrupper

Guldregn består af 5 stuer: Sol, Måne, Komet, Stjerne og Sky.

For at sikre at børnene får mulighed for at modtage den specialpædagogiske støtte, som de har behov for, har vi opdelt børnene på tværs af stuerne efter deres fysiske og psykiske niveau. Stueopdelingerne er i et vist omfang opdelt efter børnenes funktionsniveau og pædagogiske/behandlingsmæssige behov. Dette skaber rammerne for, at børnene overordnet kan få glæde af den samme pædagogiske tilgang og metode.

Vi tilstræber at sammensætte homogene grupper af børn, der tilgodeser det enkelte barns behov for ro, forudsigelighed og/eller mulighed for fysisk udfoldelse og/eller børnefællesskaber. Stuesammensætningen på tværs af børnenes fysiske og psykiske niveau stiller krav til den pædagogiske praksis men kommer børnegruppen til gavn, idet det pædagogiske miljø vil balancere mellem et fokus på det tidlige samspil og relationsdannelse og fokus på sociale kompetencer, sansestimulation og sanseintegration.

Hvis det vurderes i løbet af barnets tid i Guldregn, at det vil være mere hensigtsmæssigt for barnets udvikling at blive flyttet til en anden stue, gør vi naturligvis dette.

To rum på hver stue

Det er på stuerne, at børnene tilbringer en del af deres dag sammen med deres primære og sekundære pædagoger, og hvor fysioterapeuterne kommer på besøg og træner med børnene. Alle stuer har to rum med et stort fællesbord i det ene, hvor vi spiser mad sammen og laver forskellige aktiviteter. I stuens andet rum har vi bl.a. legetøj, pudehjørne og arbejdsborde.

En stue

Det største af de to rum på en af stuerne