Medicin

Håndtering af medicin

Når barnet starter i Guldregn, skal det oplyses på barnets stamkort, om barnet får medicin. Hvis personalet skal give barnet medicin i løbet af dagen, skal der medbringes en skriftlig vejledning fra egen læge om præparat, ordinering og vejledning. Hvis barnet skal have medicin pga. kronisk sygdom, skal medicinen medbringes i en dosseringsæske med tydeligt navn, indhold og dossering. Dette gælder også PN-medicin. Andre typer af medicin såsom penicillin, øredråber, øjendråber mm. må ikke gives i institutionen.

Al medicin, der skal gives i institutionen, skal afleveres i emballage og med barnets fulde navn og CPR-nummer. Kun personale fra barnets stue må modtage medicin fra forældrene. Derved sikrer vi, at overleveringen bliver korrekt hver gang.

Sundhedsstyrelsens retningslinjer

Vi retter os efter Sundhedsstyrelsens retningslinjer for medicingivning i dagtilbud.