Kost

Al vores mad bliver tilberedt af vores køkkenansvarlige, som sørger for, at børnene får en alsidig, ernæringsrig og økologisk kost.

De børn, der ankommer før kl. 8.00 får morgenmad efter behov. Når alle børnene er ankommet, får de et let formiddagsmåltid. Frokost bliver serveret mellem kl. 10.30 og 11.00, som enten er varm eller kold, og som er tilpasset det enkelte barns behov for ernæring/konsistens. Om eftermiddagen mellem kl. 13.30 og 15.00 får børnene frugt eller brød.

Da mange af børnene i Guldregn kommer fra forskellige kulturer, har vi valgt ikke at servere svinekød. Ligeledes serverer vi kun halalslagtet kød.

Hvis et barn har brug for speciel kost, efterkommer vi dette. Der skal i tilfælde af dette dog vedlægges en henvisning fra lægen omkring det specifikke kosthensyn.

En gang om måneden sender vi en kostplan med hjem, så forældrene kan se, hvad vi serverer for børnene i løbet af den kommende måned.